A Viticulture alapötlete egyszerű. Te egy olasz szőlőültetvény tulajdonosa vagy, aki munkások egy csoportját irányítja, azzal az egyetlen céllal, hogy szőlőt termesszen, amit különböző típusú borokká lehet feldolgozni.
A játék az évszakokat követi. Ezek alatt az évszakok alatt annyi akciót hajthatsz végre, ahány munkásod van. A körödben elhelyezel egy munkást az adott akcióhoz megfelelő helyre, végrehajtod az akciót, és folytatod a játékot, amíg végig nem játszod az évszakokat. Így haladj tovább, amíg egyik játékos el nem éri a 20 győzelmi pontot, és meg nem nyeri a játékot.
A bor világa bonyolult. Melléknevek, hasonlatok és metaforák háromperces értékeléseket eredményeznek valami pohárban kavargó folyadékról. És mindez valamiért, amit öt fontnál kevesebbért vettél a szupermarketben.
Mit várhatnál egy olyan játéktól, amely teljes egészében a saját borászati vállalkozásod fejlesztése körül forog? A Viticulture a Stonemaier Games-től származik, az Euphoria és a díjnyertes Scythe tervezőitől.
A Viticulture Essentials a korábbi Viticulture Tuscany Expansion néhány ötletét veszi alapul, és hozzáadja mindezt a második kiadáshoz.