Egy izgalmas és szórakoztató családi társasjáték, ahol a játékosok célja, hogy egereikkel elsőként érjenek el a sajtdarab tetejére. Dobókocka használatával haladnak előre, miközben különböző akadályok és meglepetések várnak rájuk az út során.
Generációk óta adják tovább a régi szeméttelepen élő patkányok a nagy legendát a Holdról. Azt mondják, hogy az teljes egészében sajtból van! Természetesen semmi másra nem vágynak, mint elérni ezt a kimeríthetetlen kincset.
Egy nap a patkányok találtak egy képregényt a szeméttelepen, amely az első Holdra szállást írta le. Így született meg a terv: Építsenek egy rakétát, és hódítsák meg a sajtos Holdat!
A szeméttelepen minden megtalálható, amire szükség van, és a többi állat is hajlandó segíteni – ha jól megfizetik őket.
Minden játékos két patkánnyal indul, de kettőt még felnevelhet. Mindenki együttműködik a rakéta megépítésében, de minden család verseng, hogy ki építi a legtöbb részt, és ki képzi a legtöbb „patkónautát”, hogy minél több holdi sajtot fogyaszthassanak.
A körödben vagy 1-5 mezőt lépsz egy patkányoddal, vagy 2-4 patkányt mozgatsz 1-3 mezővel mindegyiket, amennyiben ugyanazon színű mezőn állnak meg. A patkányaid nem osztozhatnak ugyanazon a mezőn, és ha egy másik játékos patkányának mezőjére lépsz, sajttal kell fizetned neki. Erőforrásokat (sajt, konzervdoboz, almacsutka, szódabikarbóna stb.) gyűjtesz, amelyek megegyeznek a mező színével, amelyen állsz, vagy mozgathatod a villanykörtédet a fénylánc mentén, hogy növeld a jövőbeli bevételeidet. Minél több lámpa világít a szeméttelepen, annál könnyebb dolgokat találni!
Ha a mozgásodat egy bolt közelében fejezed be, erőforrásokat költhetsz, hogy hátizsákot vagy üvegtetőt vegyél. Dönthetsz úgy is, hogy ellopsz egy tárgyat, de ekkor a patkányod visszatér a mozgási sáv kezdetére. Pontokat szerezhetsz sajttal vagy erőforrásokkal rakétaszekciók építésével.
Az almacsutkák lehetővé teszik, hogy mozogj a patkányüregben. Itt képregényeket és elraktározott élelmet vehetsz fel, vagy felnevelhetsz egy patkányt az óvodából. Alternatív megoldásként automatikusan kapsz egy új patkányt, amikor egyik patkányod eléri a kilövőállást, és felszáll a rakétára. Amikor egy játékos negyedik patkányát a rakétára helyezi – vagy a nyolcadik pontjelzőjét elhelyezi a táblán – véget ér a játék.
A legtöbb pontot szerző játékos nyer. Ha döntetlen alakul ki, az a játékos nyer, akinek több patkónautája van a rakétán.
A First Rat szóló módot is tartalmaz, valamint változatos játékelrendezéseket, amelyeket a szabálykönyv ír le.