Az amőbák kiszabadultak a laboratóriumból, gyorsan el kell kapnod őket! A speciális dobókockák megmondják, hogy melyik laboratóriumból tűnt el az amőba és milyen amőbát is kell pontosan keresnünk. Akinek először sikerül, azé a pont! Ám ezek a kis lények hajlamosak átalakulni menet közben...
Az amőbák megszöktek, és minden irányba siklanak! Kapd el őket gyorsan!
A Panic Lab játékban a játékos-tudósok keze tele van munkával, miközben megpróbálják kitalálni, melyik amőbát kell elkapniuk, és merre is kúszhatott el. A játék előkészítéséhez keverd meg a 25 kártyát, majd helyezd őket kör alakban az asztalra.
Egy kör elején az egyik játékos négy speciális kockával dob, amelyek megmutatják az elkapni kívánt amőba színét, alakját és mintázatát, valamint annak a laboratóriumnak a színét, ahonnan az amőba távozott, és az irányt, amerre haladt. A játékosok egyszerre versenyeznek, hogy megtalálják a labort, majd a megfelelő irányban mozogva észrevegyék az amőbát (amely, természetesen, csíkos lehet és nem pöttyös).
De várj! Ha egy szellőzőnyílásba ütközöl a labor elhagyása után, át kell ugrani a következő szellőzőnyíláshoz a körben, mielőtt folytatod a keresést. (Az amőbák inkább a sötétben utaznak, ha tehetik.) Ráadásul, ha egy amőba áthalad a körben lévő három mutációs készülék egyikén, meg kell változtatnod a keresési kritériumokat. Például egy csápos amőbát kell keresni, nem pedig egy farkast, vagy egy narancs/piros amőbát kell keresni a kék/lila helyett. Zapp!
Az a játékos, aki elsőként teszi a kezét a megfelelő kártyára, kap egy tokent, és az első, aki öt tokent összegyűjt, megnyeri a játékot!