Időutazás, stratégia és túlélési küzdelem - éld át a jövőt, miközben a múltat építed!
A 26. század végén járunk. A Föld éppen egy katasztrofális robbanás után lábadozik, amely évszázadokkal ezelőtt a lakosság nagy részét kipusztította, és a bolygó felszínének nagy részét lakhatatlanná tette az idegen időjárási viszonyok miatt. A túlélő emberek négy radikálisan eltérő ideológia, az úgynevezett Ösvények mentén szerveződtek: Harmónia, Dominancia, Haladás és Üdvösség. Az Ösvények követői törékeny békében élnek, de szinte teljes elszigeteltségben egymás mellett. Egyetlen találkozási pontjuk a Föld utolsó nagyvárosa, amelyet ma már csak Fővárosként ismernek.
A katasztrófa nyomán megnyílt titokzatos Időhasadékok erejének felhasználásával mindegyik Ösvény képes visszanyúlni a múltjuk egyes pillanataihoz. Ez jelentősen felgyorsíthatja a fejlődésüket, de a túlzott beavatkozás veszélyeztetheti a tér-idő kontinuumot. A haladás azonban soha nem volt ennél fontosabb: ha hinni lehet a titokzatos üzenetnek, amely az Időhasadékon keresztül érkezett, egy még szörnyűbb kataklizma fenyeget: egy aszteroida, amely a rejtélyes anyagot, a Neutroniumot hordozza, a Föld felé tart. Ami még különösebb, hogy a tudósok szerint az aszteroida energiájának mintázata megegyezik az évszázadokkal ezelőtti robbanással...
Az Anachrony egy egyedülálló, két szintű munkáslehelyezési rendszert alkalmaz. Ahhoz, hogy a játékosok elutazhassanak a Fővárosba, vagy kimerészkedjenek az elpusztított területekre erőforrásokat gyűjteni, nemcsak különféle szakemberekre (mérnökökre, tudósokra, adminisztrátorokra és zsenikre), hanem Exoruha védelmére és megerősítésére is szükségük van – és mindkettőből hiány van.
A játék 4-7 körből áll, attól függően, hogy mikor következik be a fenyegető kataklizma (hacsak persze nem sikerül elhárítani!). Az eltelt köröket egy dinamikus Idővonal méri. Az Időhasadékok aktiválásával a játékosok visszanyúlhatnak korábbi körökhöz, hogy erőforrásokat biztosítsanak a múltbéli "énjük" számára. Minden Ösvénynek radikálisan eltérő célja van, amelyek elérése hatalmas mennyiségű győzelmi ponttal jutalmazza őket. Az Ösvények települései túlélik az aszteroida becsapódását, de a Főváros nem. Az az Ösvény, amelyik a legtöbb pontot gyűjti össze, lesz az új Főváros székhelye, és így a Föld legfontosabb hatalma...